עפיפונים

הבית של סוזן

השבוע חגגנו את יום העצמאות של ישראל. עצמאות זה דבר כל כך מהותי בעיניי. חשבתי על הפוסט שכתבתי על בית היוצר, וכיצד הבית הזה עוזר לנפגעי הנפש לצעוד לעבר העצמאות התעסוקתית, וכמה שזה טוב וחשוב.
לאחרונה נודע לי על עוד בית כזה – הבית של סוזן, שהוא מרכז אמנות לבני נוער במצבי סיכון, שהוקם לזכרה של סוזן קפלנסקי, וממוקם בשכונת תלפיות בירושלים. בני נוער בסיכון, כאלו שנפלטו מכל המסגרות והשלב הבא הוא למצוא את עצמם ברחוב, מגיעים למקום, לומדים את אמנות היצירה, ובעצם משתלבים במפעל יצרני שהוא עסק כלכלי לכל דבר. כך הם משתלבים במעגל העבודה, במקום, חלילה, להשתלב במעגל הפשע.
בבית של סוזן יוצרים בזכוכית, יוצרים תכשיטים, ועוד. מדהים לראות את התמונות של בני הנוער היוצרים בכזו דייקנות, ריכוז והשקעה. המחירים נוחים מאוד, וזו מתנה שיש לה גם ערך מוסף, מעבר לערך האסטטי.

(כל התמונות נלקחו מהאתר של הבית של סוזן)

שמעתי על הבית של סוזן מאריאלה, שהזמינה אותי למסיבת עיתונאים לקראת תחרות שמן הזית הבינלאומית TerraOlivo, אליה לא יכולתי להגיע. ב-18 למאי יתקיים ערב גאלה שבו יוכרזו המנצחים בתחרות, ותערך סעודה חגיגית. כל הרווחים מהערב הזה הם קודש לבית של סוזן. ניתן להירשם אליו כאן.

תגובות

הוספת תגובה