עפיפונים

קייטנת אימא: יום יצירה בסגנון סיני

היום השלישי של "קייטנת אימא" הוכרז כיום סיני. לפני כמה חודשים, בעלי נסע לסין במסגרת עבודתו, ומאז אייל מאוד מתלהב מהתרבות הסינית (וגם ביקש שארשום אותו לחוג ללימוד סינית. מישהו מכיר כזה?).

פתחנו את הפעילות בחיפוש סין באטלס לילדים, ומעבר על התמונות. דיברנו על מה שאוכלים בסין (אורז, תה), על הצבעים של הדגל הסיני וכיצד קוראים לעיר הבירה.

פעילות היצירה הראשונה היא פשוטה וקלה, וברוב הגנים עוסקים בה לקראת סוכות – הכנת פנסים סיניים. ציירנו / קשקשנו על מלבנים מבריסטול. קיפלנו לשניים, גזרנו פסים, פתחנו, הדבקנו את הקצוות והוספנו ידית.

 

 

 

עוד פעילות יצירה פשוטה וקלה – הכנת מניפות. הילדים ציירו על דף נייר, קיפלנו אותו בצורת אקורדיון, והוספנו מקל ארטיק כידית.

 

 

 

אחרי אתנחתא קלה למנוחה, אוכל וטלוויזיה, עברנו להכנת ה-פרויקט של היום: דרקון סיני!

הדפסתי דפי צביעה והוראות מאתר קריולה. הילדים צבעו את ראש וזנב הדרקון, וציירו על מלבן מבריסטול שקיפלנו אחר כך בצורת אקורדיון. הדבקנו את ראש וזנב הדרקון על האקורדיון, הדבקנו לאקורדיון סרטי קרפ שגזרתי, ולבסוף הוספנו מקלות ארטיק כדי שיהיה ניתן להחזיק את הדרקון ולתפעל אותו.

 

 

 

 

בזמן שהדבק התייבש, הכנו במהירות שני כובעים סיניים: גזרנו עיגול מבריסטול, עשינו חתך ישר עד אמצע העיגול, יצרנו צורת חרוט והדבקנו. הילדים ציירו על הכובעים, ולבסוף הדבקתי להם סרטי קרפ כ"שיער".

 

כשיאיר ישן צהריים, הכנתי עם אייל דרקון נוסף, לפי הוראות באתר Activity Village. אייל צייר את כף היד שלו על בריסטולים, ואני גזרתי.

אייל צבע את החלקים הנוספים של הדרקון שהדפסתי מהאתר.

אחר כך אייל הדביק את כל החלקים על הבריסטול והוסיף קצת ציורים מסביב.

התכוונתי גם להכין עם הילדים fortune cookies אמיתיות, אבל הייתי ממוטטת אחרי כל היום הזה, אז זה יחכה לפעם אחרת… ניסינו גם להכין fortune cookies מלבד ומנייר, אבל הדבק שלנו היה חלש מידי. אני צריכה לנסות שוב עם אקדח דבק חם.

לארוחת צהריים אכלנו דג ים בציפוי פריך עם אורז מאודה שהזמנתי מהסושיה והיה טעים בטירוף. הזמנתי לאייל גם סושי, לבקשתו, למרות שזהו מאכל יפני ולא סיני – אייל אמר שזה בסדר כי "זה מספיק דומה".

אפשר בנוסף לשלב צפייה בסרטים כמו "מולאן" או "קונג פו פנדה".

תגובות

5 תגובות על ”קייטנת אימא: יום יצירה בסגנון סיני“

  1. רחלי, אין כמוך. קייטנת אמא משובחת ביותר!
    גם אני עושה לילדים קייטנת אמא (אם כי פחות מובנית ומסודרת משלך), רציתי לשאול, כמה זמן בערך לוקחת כל פעילות? וכמה "זמן תחת" יש לילדים. את יושבת איתם כל הזמן או שהם עובדים עצמאית?
    מעניין להשוות עם מה שמתרחש אצלנו בבית…

  2. רחלי הגיב:

    תודה יונית!
    בפעילויות היצירה אני נוכחת כל הזמן, למרות שלאו דווקא עושה איתם או מלווה אותם בצורה הדוקה, תלוי במה מכינים. יאיר במיוחד צריך את הליווי כי הוא עוד קטן לחלק מהפעילויות. אם הם מציירים או משהו כזה, אני פשוט נמצאת בסביבה ומארגנת את הפעילות הבאה.
    אני זורמת עם הילדים והבקשות שלהם. ביום הדרדסים עשינו את רוב הפעילויות בצורה רציפה, ביום הסיני הם ביקשו הפסקות מפעם לפעם. אייל כמובן מחזיק מעמד יותר מזן מיאיר.

  3. הדס הגיב:

    תודה! לקחתי מפה המון רעיונות:)

  4. רחלי הגיב:

    בכיף 🙂

טראקבקים/פינגבקים

  1. קייטנת אימא – סיכום שבוע ראשון | עפיפונים

הוספת תגובה