עפיפונים

קיץ בפארק מיני ישראל

אגש ישר לשורה התחתונה: הביקור במיני ישראל היווה את אחת ההפתעות הטובות שהיו לי הקיץ. הילדים נהנו שם בטירוף ואני ממליצה בחום.
אני ובעלי היינו במיני ישראל ביחד עם אייל כשהוא היה בן 10 חודשים. מבחינתי בזה מיציתי את הביקור ובכלל לא חשבתי לקחת לשם את הילדים, עד שבתיבת הדוא"ל שלי נחתה הזמנת יח"צ לבוא לבקר במקום. בקיץ מתקיימות שם פעילויות נוספות כמו מופע "האוצר הנעלם", משחק "חפש את האוצר" והקרנה של סרט תלת ממדי. באורח פלא המפגש האחרון של סדנת המיומנויות החברתיות של אייל הוקדם ביום, וכך מצאנו את עצמנו ביום חמישי האחרון בדרך ללטרון.

אחד הדגמים במיני ישראל

אחד הדגמים במיני ישראל

מכיוון שהפארק לא מוצל, חם שם נורא בקיץ והפעילות המיוחדת מתחילה בשעות אחר הצהריים. הגענו למקום ב-17:30 והמופע התחיל אחרי 18:00. כדאי להצטייד בכובעים, קרם הגנה ומים, לפחות להתחלה. יש הצללה מעל האמפי שבו מתקיים המופע, אבל בגלל הזווית של השמש עדיין תצטרכו כובעים באזורים מסוימים. משעה 19:00 כבר היה נעים.

המופע "האוצר הנעלם" הוא מופע מוזיקלי מקורי ומושקע, שנכתב ע"י חני נחמיאס, ומדבר על חבורת ילדים בשם "סופר בייק" ובראשם המפקדת כלנית (שגולמה ע"י מיקי קם כשאנחנו היינו שם) שיוצאים למשימה להחזרת אוצר עתיק למוזיאון הלאומי, כשבדרך עליהם להתמודד עם הרשע פרופ' ענתיקי. קצת אהבת ארץ ישראל, המון צחוקים, שירים חביבים ומדבקים – היה ממש ממש כיף. הילדים התגלגלו מצחוק וגם אנחנו נהנינו. אחר כך אפשר לפגוש את השחקנים, מי שרוצה.

מיקי קם במופע האוצר הנעלם

מיקי קם במופע האוצר הנעלם

השחקנים במופע האוצר הנעלם

השחקנים במופע האוצר הנעלם

לאחר המופע התקיים משחק משפחתי של "חפש את האוצר", שלא השתתפנו בו כי הלכנו לאכול משהו. בעיקרון צריך לפענח צופן סודי ואז לפתוח באמצעותו את תיבות האוצר. זו תחרות בין המשפחות המשתתפות.
בסרט התלת ממדי ראינו נופים שונים מרחבי הארץ. הוא מאוד תיירותי ופטריוטי, והילדים מאוד התלהבו מכל המראות היפים, ואחר כך זיהו חלק מהמקומות בין הדגמים בפארק עצמו.

הייתי מופתעת מרמת ההתלהבות הגבוהה של הילדים מהדגמים בפארק. כל אחד מהם התעניין בדברים אחרים, אז אני ובעלי התפצלנו, אני שוטטתי עם יאיר והוא עם אייל. יאיר התלהב בעיקר מפסי הרכבת הקטנים שחוצים את המקום, מהדגם של הספארי (כולל הפיל המשפריץ), הדגם של מחלף גהה והדגם של שדה התעופה בן גוריון (חובב תחבורה יש לי). בשעות הערב חלק מהדגמים מוארים בצורה מיוחדת, וזה ממש נחמד.

מיני מגדלי עזריאלי בלילה.

מיני מגדלי עזריאלי בלילה.

 

מיני היכל נוקיה. איפה דודו אהרון?

מיני היכל נוקיה. איפה דודו אהרון?

תמונה יפה של אחד הדגמים, שאייל צילם

תמונה יפה של אחד הדגמים, שאייל צילם

אם יאיר לא היה מתעייף כל כך, בטח היינו נשארים שם יותר. בסך הכל היינו שם 3 שעות ויצאנו בתחושה של עוד. כדאי לבדוק את מועדי המופעים והפעילויות באתר האינטרנט של מיני ישראל, כדי שלא תפספסו.

 

תגובות

5 תגובות על ”קיץ בפארק מיני ישראל“

  1. לירון הגיב:

    נשמע מגניב! מתאים לדעתך לזאטוטה בת שנתיים סקרנית מאוד? או שהיא עלולה להפוך לקינג קונג קטן ולהכנס למוצגים ולהשמיד אותם?

  2. רחלי הגיב:

    לדעתי היא מאוד תהנה שם. יש אפשרות בחלק מהמוצגים לעקוף את הגדר, אבל פה נכנסת הנוכחות ההורית שלך לפעולה 🙂

  3. חן הגיב:

    לנו היתה חוויה אחרת בתכלית, היינו שם בפסח שעבר, התחושה היתה שהמקום לא מתחוזק כראוי (דגמים מפורקים, ולא מתוחזקים)ומול העלות היקרה לכרטיס זה הרגיש לא שווה.
    בפסח היו גם מופעים ופעילויות כנראה פחות מוצלחות מהמופע הזה.

  4. רחלי הגיב:

    היי חן,
    גם בעלי התלונן שהתחזוקה במקום לא משהו, אבל הילדים לא שמו לב לזה. לא ראיתי דגמים מפורקים.
    אני לא יודעת איזה מופעים ופעילויות היו בפסח אז לא יכולה להשוות…
    ההמלצה החמה היא באמת בגלל שהילדים מאוד מאוד נהנו והתלהבו (אני בעצמי הייתי מופתעת עד כמה).

  5. אבשה הגיב:

    היי
    קודם כל שמח שנהניתם.
    חשוב מאוד להבהיר (במיוחד לך חן): בתחילת 2013 התחלף מנכ"ל פארק מיני ישראל וגם כל מי שמסביבו. עד אז התשתיות אכן היו במצב די ירוד (כן, גם בפסח שעבר כשביקרת), אך מאז הושקעו בינתיים 3 מיליון שקלים בשיפוץ ושיפור הפארק מהיסוד, כדוגמת שיקום הדגמים, הצללה, ספסלים, פינות לנוחיות המבקרים, האמפי החדש וכו'.
    התהליך עדיין לא הושלם במלואו ונעשה תוך כדי תנועה, לכן עדיין ניתן לראות פינות שהם עוד לא הספיקו/סיימו לשפץ, אבל הם "על זה".
    הרבה מבקרים באותו היום שזכרו את מצבו הירוד של האתר בעבר אכן התרשמו מאוד מהשינוי החיובי שעבר על האתר בינתיים, וכאמור יהיה לכך עוד המשך בעתיד הקרוב.

הוספת תגובה